وای‌فای ۷ نزدیک به ۲.۴ برابر سریع‌تر از وای‌فای ۶ و دارای تاخیر و تراکم کمتری است

مدیاتک اعلام کرد در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از وای‌فای ۷ است و به‌زودی تراشه‌های مبتنی بر آن را عرضه می‌کند.

روترهای وای‌فای ۶ که با استاندارد ۸۰۲.۱۱ax نیز شناخته می‌شوند؛ در حال نفوذ به خانه‌های مردم هستند و محصولات استاندارد جدیدترن Wi-Fi 6E هنوز به سختی در بازار یافت می‌شوند. اما مدیاتک در حال آماده شدن برای عرضه Wi-Fi 7 است.

این شرکت اعلام کرده است که پیش‌نمایشی از وای‌فای ۷ را در نمایشگاه CES پیش‌رو که در ماه ژانویه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود؛ ارائه خواهد کرد. مدیاتک وعده داده است که این فناوری جدید، سرعت بیشتری نسبت به وای‌فای ۵ و وای‌فای ۵ دارد.

وای‌فای ۷ همچنان با استاندارد ۸۰۲.۱۱be شناخته می‌شود و طبق اسناد منتشر شده در سایت پی‌سی‌مگ، مدیاتک اظهار کرده که این فناوری هیجان‌انگیز، سرعتی ۲.۴ برابر نسبت به وای‌فای ۶ و تاخیر کمتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد.

هنگامی که وای‌فای ۶ راه‌اندازی شد؛ به عنوان بزرگ‌ترین ارتقای وای‌فای در یک دهه گذشته معرفی شده بود. Wi-Fi 6E از همان زیربنای وای‌فای ۶ استفاده می‌کرد ولی یک باند رادیویی جدید ۶ گیگاهرتز پرسرعت نیز در دسترس قرار می‌داد. در وای‌فای ۷، آن‌طور که مدیاتک وعده کرده است؛ شاهد سرعت بیشتر، کاهش تراکم، تاخیر کمتر و امنیت بهتر هستیم. سرعت استاندارد این نسل از وای‌فای نزدیک به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود؛ به شرط اینکه پهنای‌باند شما بتواند این سرعت را پشتیبانی کند.

 

منبع : Shabakechi

  • امید نجاریان
  • آبان 29, 1400
  • 272 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...