مرکز بررسی وضعیت اینترنت اسپیدتست، «اتصالات» را سریع‌ترین اپراتور انتخاب کرد

به گزارش مرکز بررسی وضعیت اینترنت اسپیدتست، اپراتور موبایل اتصالات (Etisalat) امارات سریع‌ترین شبکه موبایل جهان در سال ۲۰۲۰ را داشته است. اتصالات در سال ۲۰۱۹ بهترین اپراتور موبایل خاورمیانه شده بود.

دلایل برتری شبکه موبایل اتصالات فقط به خاطر رکورد سرعت اینترنت موبایل نیست؛ بلکه هم کیفیت شبکه‌های خود و هم سطح عملکرد شبکه را در دوران پاندمی ویروس کرونا، حفظ کرده و توانسته خدماتی به مشترکان ارائه بدهد تا برخی چالش‌ها و مشکلات این دوران حل شود.

اتصالات برای درک تاثیر کوئید-۱۹ روی وضعیت شبکه‌ها از داده‌های Ookla Speedtest استفاده کرد تا از طرح‌های وزارت آموزش و رگولاتوری ارتباطات (TRA) پشتیبانی کرده و به صورت مستمر عملکرد و قابلیت‌های شبکه خود را با وجود افزایش تقاضا بهبود بخشد.

تعداد تست‌های اسپیدتست از مبدا امارات در فصل دوم سال ۲۰۲۰ نسبت به فصل چهارم سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۶ درصد و نسبت به فصل دوم ۲۰۱۹ نزدیک به ۴۲ درصد افزایش پیدا کردند.

اتصالات با کمک این تست‌ها و خروجی داده‌های آن‌ها سعی کرده مناطق پر ترافیک مسکونی را شناسایی و کیفیت سرویس‌های شبکه موبایل خود در آن نقاط را بهبود دهد. همین‌طور، این اپراتور موبایل سریعا شبکه‌های ۴G و ۵G خود را متناسب با نیازهای روز در دوران پاندمی کرونا بهبود داده و در صورت نیاز افزایش ظرفیت داده است.

نتایج این فعالیت‌های اپراتور اتصالات، افزایش سرعت دانلود شبکه موبایل از ۹۷.۸۰ مگابیت برثانیه سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به  ۱۲۳.۸ مگابیت برثانیه در ماهه سوم سال ۲۰۲۰ است. همین‌طور، میانگین سرعت آپلود از  ۲۴.۶۹ مگابیت برثانیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به  ۲۵.۷۵ مگابیت برثانیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

اسپیدتست میانگین سرعت اینترنت موبایل اپراتور اتصالات در سال ۲۰۲۰ را ۹۸.۷۸ مگابیت برثانیه اعلام کرد تا سریع‌ترین اپراتور جهان در این سال انتخاب شود.

اپراتور SK Telecom از کره جنوبی با سرعت ۸۹.۵۴ مگابیت بر ثانیه، دومین اپراتور پرسرعت جهان انتخاب شده است. اپراتور قطری Ooredoo با سرعت ۸۷.۸۰ مگابیت بر ثانیه در جایگاه سوم قرار دارد.

شبکه اتصالات با تقویت شبکه خود به بیش از یک میلیون دانش آموز اماراتی اجازه داد تا به صورت رایگان به وبسایت‌ها و پلتفورم‌های آموزش دسترسی داشته باشند و درنتیجه پشتیبان طرح دولت برای در خانه ماندن مردم بود. همین‌طور، به مشتریان اجازه داد تا بهترین تجربه آموزش، کار و تفریح را در خانه داشته باشند

منبع : speedtest

  • امید نجاریان
  • اردیبهشت 19, 1400
  • 93 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...