با این پنج روش عمر مودم و روتر خود را افزایش دهید :

1.جلوگیری از ورود گرد و غبار

گرد و غبار یکی از اصلی ترین عوامل خرابی دستگاه های الکترونیکی است،به همین دلیل هرگز نباید اجازه دهید تا گرد و غبار وارد درگاه های شبکه و محفظه های تهویه هوای دستگاه شوند.به همین منظور هر چند روز یک بار مودم و روتر خود را گردگیری کنید.

2.مودم را خاموش کنید

اگر قصد سفر دارید یا برای چندین ساعت بیرون از خانه هستید،مودم خود را خاموش کنید.
یکی از علت های اصلی کاهش طول عمر مودم این است که برخی از مردم هرگز مودم خود را در طول سال خاموش نمی کنند.با خاموش کردن مودم از هک شدن وای فای و سرقت حجم اینترنت هم جلوگیری می کنید.

3. مودم را در جای خنک نگه دارید

با توجه به اینکه دستگاه های الکترونیکی مانند : موبایل،تبلت،لپ تاپ،مودم و … بعد از چند ساعت کار از خود گرما تولید می کنند،باید برای خنک نگهداشتن آنها فکری کنید.بهترین کار برای مودم این است که آن را دور از نور خورشید قرار دهید و هرگز نزدیک بخاری یا دستگاه های تولید کننده حرارت قرار ندهید.

4.جلوگیری از نوسان برق

اکر در خانه خود تجربه تلخ سوخته شدن کالای الکترونیکی به علت نوسانات برق را داشته اید حتما مودم یا روتر خود را به یک محافظ الکترونیکی وصل کنید.

5.با مودم خود مهربان باشید

هر مودمی یک توان و ظرفیتی دارد،به عنوان مثال مودم های خانگی مانند : 8961 تی پی لینک یا 2740 دی لینک ظرفیت اتصال 10 دستگاه را دارند اما اگر از این مودم برای محیط کاری خود با اتصال 20 دستگاه استفاده می کنید باید منتظر خرابی مودم خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...