1.مودم وای فای را در مکان مناسب قرار دهید
بسیاری از افراد اصولا به این نکته آگاه نیستند که برای اینکه بهترین سیگنال را دریافت کننند مودم وای فای را باید در مرکز و ار تفاع مناسب قرار دهند.اصول قرارگیری مودم به این صورت است که باید مودم را در مرکز خانه قرار دهید.

2. دوری از لوازم الکترونیک

توچه به این نکته حائز اهمیت است که باید مودم روتر را از دستگاه های الکترونیک مانند: مایکروفر،تلویزیون،تلفن های بی سیم و اساسا هر چیز که سیگنال الکترومغناطیسی تولید می کند دور نگه دارید.

3. قرار دادن روتر بالاتر از سطح زمین

بهتر است مودم را مستقیم روی زمین قرار ندهید.زیرا اغلب آنها طوری طراحی شده اند تا سیگنال را کمی به سمت پایین ارسال کنند.علاوه بر آن نمی توانند به سادگی در مصالحی مثل آهن و بتن و سیمان که احتمالا در ساخت کف خانه شما از آنها استفاده شده است نفوذ کنند.در نتیجه توصیه می شود که مودم یا روتر را حداقل یک متر بالاتر از سطح زمین قرار دهید.

4. تغییر قدرت سیگنال به 5 گیگاهرتز

اگر هیچکدام از راهکار های فوق کارآمد نبود می توان با رفتن به تنظیمات مودم و تغییر قدرت مودم از 2.5 گیگاهرتز به 5 گیگاهرتز باعث افزایش قدرت سیگنال گردید که این امر سبب افزایش سرعت وای فای خواهد گردید.

5. مودم خود را عوض کنید

آخرین راهکاری که می توانیم برای بالا بردن سرعت اینترنت به شما توصیه کنیم هزینه بر است اما اگر مبلغ زیادی بابت اینترنت پرسرعت خود پرداخت کرده اید و اینترنت پر کیفیت مورد انتظارتان را دریافت نمی کنید،ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشید.اگر مودم شما قدیمی است موقع آن رسیده است که آن را عوض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...