جدیدترین کابل زیردریایی کاملا خصوصی گوگل به نام «Dunant» آماده سرویس‌دهی شد. این پروژه تقریبا ۲.۵ سال پس از معرفی آماده کار شده و ظرفیت شبکه را برای مشتریان گوگل کلود افزایش چشمگیری می‌دهد.
این کابل زیردریایی «ویرجینیا بیچ» در ایالات متحده آمریکا را با طی مسافت ۶۴۰۰ کیلومتری به فرانسه متصل می‌کند تا تبدیل به چهاردهمین کابل زیردریایی گوگل شود. این کمپانی البته پروژه‌های دیگری را هم دنبال می‌کند که برای مثال می‌توان به «گریس هاپر» اشاره کرد.

طبق گفته گوگل، کابل Dunant شبکه جهانی این کمپانی را برای افزودن ظرفیت اختصاصی و تنوع بخشیدن به سرویس‌ها گسترش می‌دهد و همچنین انعطاف‌پذیری آن را بیشتر می‌کند. در کنار این موارد، کابل جدید امکان ارتباط با دیگر زیرساخت‌های شبکه موجود در منطقه را هم فراهم می‌کند.
این کابل ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند داده‌ها را با سرعت چشمگیر ۲۵۰ ترابیت بر ثانیه در اقیانوس اطلس جابه‌جا کند. کابل زیردریایی Dunant از ۱۲ جفت فیبر با طراحی مالتی پلکسینگ تقسیم فضا (SDM) بهره می‌برد که اولین در نوع خود محسوب می‌شود. این سبک طراحی اشتراک‌گذاری نور و لیزر میان چندین جفت فیبر را ممکن می‌کند که دسترس‌پذیری سیستم را بهبود می‌دهد.

منبع : Digiato

  • امید نجاریان
  • بهمن 16, 1399
  • 96 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...