همراه اول اولین سایت‌های 5G خود را امروز در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) راه‌اندازی می‌کند.


به گزارش روابط عمومی همراه اول؛ امروز دوشنبه ۴ اسفندماه، همزمان با میلاد باسعادت امام محمد تقی(ع) آیین رونمایی از اولین سایت 5G با مصارف عمومی و تجاری در جوار حرم رضوی و با حضور مسؤولان و مدیران محلی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همراه اول و مخابرات ایران برگزار می‌شود.

این دو سایت 5G همراه اول در مناطق «شهرداری منطقه ثامن» مشرف به حرم رضوی و «کارخانه نوآوری» مشهد رونمایی شده و محیط‌های اطراف خود را زیر پوشش نسل پنجم ارتباطات موبایل قرار می‌دهند.

آن‌طور که همراه اول گفته است؛ مردم و کاربران در این مناطق می‌توانند با اسمارت‌فون‌های 5G خود به این سایت‌های فایوجی وصل شده و تجربه اتصال به سریع‌ترین اینترنت همراه را داشته باشند.
باقی مشترکانی که هنوز گوشی 5G ندارند؛ می‌توانند از طریق مودم و وای‌فای به اینترنت 5G وصل شوند و از جدیدترین و سریع‌ترین اینترنت جهان استفاده کنند.

پروژه 5G همراه اول از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است تا اینکه امروز شاهد رونمایی از اولین سایت‌های فایوجی این اپراتور هستیم. ایرانسل، دیگر اپراتور موبایل بزرگ کشور در اول مردادماه از سایت 5G خود رونمایی کرد و تا کنون ۴ سایت 5G در تهران و یک سایت 5G در شهر شیراز راه‌اندازی کرده است.

شبکه 5G همراه اول هم مانند ایرانسل مبتنی بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز هستند و روی فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز راه‌اندازی شدند.

باید منتظر تست‌های سرعت اینترنت 5G همراه اول باشیم تا بتوانیم یک رقابت جذاب را میان همراه و ایرانسل کلید بزنیم!

  • امید نجاریان
  • اسفند 4, 1399
  • 92 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...