در حالی که در ایران هنوز بیش از ۲۰ میلیون مشترک تلفن همراه ایران از نسل سوم (3G) استفاده می کنند، اپراتورهای تلفن همراه در دنیا به دنبال خداحافظی با نسل ۳ هستند. در جدیدترین خبر، اعلام شده است که ودافون در ایتالیا 3G را خاموش می‌کند تا از فرکانس‌های این فناوری برای 4G استفاده کند.

شرکت ودافون که بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در اروپا محسوب می‌شود، اعلام کرده فرآیند خاموش کردن 3G در ایتالیا را آغاز کرده است. ودافون ایتالیا گفته است خداحافظی با نسل ۳ تلفن همراه را از ۲۵ ژانویه امسال (۶ بهمن) آغاز کرده و در ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) به پایان می‌رساند. این اپراتور پیش از این اعلام کرده بود 3G خود در شهر دهلی هند را از ۱۵ ژانویه امسال (۲۶ دی) خاموش می‌کند. ودافون در فوریه سال گذشته نیز نسل ۳ را در کشور هلند خاموش کرد.

با توجه به مهاجرت مشترکان تلفن همراه به نسل ۴، اپراتورها تصمیم گرفته‌اند با 3G خداحافظی کرده و فرکانس‌های این فناوری را به 4G یا حتی 5G اختصاص دهند.

در ایران نیز اپراتورهای تلفن همراه به فکر خاموش کردن 3G هستند، هرچند با توجه به تعداد مشترکان این نسل و گرانی شدید گوشی تلفن همراه در بازار، ممکن است از رده خارج شدن 3G‌ با تاخیر بیشتری نسبت به اروپا رخ دهد.

منبع : peyvast

  • امید نجاریان
  • بهمن 12, 1399
  • 101 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...